סוכות מדברי 23-25/9


עמוק בלב הר הנגב מתרחשת אחת הדרמות המופלאות של הטבע – הדממה המוחלטת. אפילו זמזום החרקים באור החם וקולותיהם החלשים של מעט העופות המרחפים בשמי המקום נשמעים כהפרה בוטה של הדממה הסמיכה. עורבים שמפטרלים על גבולות השקט צורחים מדי פעם את אי שביעות רצונם, ואז השמיים נקרעים מן המהומה הצרודה הזו. אפיקו התיכון של נחל חווה הוא שדה החזיון: קורע בחום כהה של צור ובלבן בוהק של גיר את ים הגבנונים הרחב והאפור המתנחשל מעל בקעתו הגדולה של נחל צין. שמו הישן הוא ואדי אלחיה, כלומר "נחל הנחש", אך משהחילו עליו את חוק השבות קראו לו על שם אמנו. אמנם הקשר חייה העגום לנחש תופס מקום נכבד מאוד בגיבוש הזהות הנשית של העולם המערבי, אלא שאני נוטה להאמין שאם היו שואלים אותה בזמנו לדעתה, ייתכן שהיתה בוחרת מקום שונה מכאן – שהוא הרחוק ביותר מתיאור הגן המופלא בו הפיח ריבונו של עולם לראשונה רוח חיים באפה – לקרוא את שמה הגדול עליו, ומותירה את השממה הזו באמת למי שהמיט עליה את אסון הגירוש וצירי הלידה, הנחש.  

 

 

המסלול:  

לאחר התארגנות קצרה, כיבוד, חלוקת מכשירי קשר ותדרוך נתחיל את מסלולינו בנסיעת חולות בין חושות הבדואים לכיוון נחל סכר. נבקר בחוות בודדים: "חוות מתנת מדבר" שבה מגדלים את צמח תבלין הזעפרן, נקבל הסבר על הגידולים,  נמשיך לכיוון אשלים, נכנס לציר נחל הבשור עד חניון הרועה בשדה בוקר.את לינת הלילה נעשה בשדה בוקר באוהלים אישיים סביב המדורה (אפשרות לאוהל מרכזי). 

במידה ונגיע מוקדם לחניון הלילה נסע למסלול רגלי בעין עובדת ותצפית ממדרשת שדה בוקר על נחל צין.  

בבוקר יום שישי: לאחר ארוחת הבוקר נסע לתצפית מהר צרור , נמשיך לאורך רכס חתירה, ונכנס דרך מעלה אברהם למכתש הגדול דרך נחל חתירה והעצים המאובנים נגיע לאבן החול הצבעונית לארוחת צהריים ומילוי בקבוקים בחול, נמשיך למסלול רגלי קצר לעיין יורקעם, נמשיך למעלה עקרבים ואת לינת הלילה נעשה באוהלים אישיים באזור עיר אובות.  

בבוקר יום שבת: בדרכנו צפונה נבקר במפל הצין, נמשיך במעלה הנחל עד חיבורו עם נחל חצרה למפל חצרה המרשים.נחצה את המכתש הקטן והמרשים בדרכנו לגבים של נחל פרס.נחבור לציר המסוע ממנו נערוך תצפית על כל מישור עמיעז והסביבה ובנסיעה בנוף מרהיב נחבור לנחל סדום.ניסע בינות חוואר ומלח בוהקים לתצפית על הר סדום.  

   

המחיר כולל:  

  • הדרכה
  • מכשירי קשר
  • קפה/תה וכיבוד בהפסקות

   

למעוניינים בארוחות  ממטבחה של רחל:  

  • ערב – על האש, בוקר – חגיגי, צהריים – מוקפץ ותוספות, ערב -פויקה בשרי וצמחוני, בוקר – כפרי , צהריים –מטפונה
  • העלות: 300 ₪ למבוגר
  • 250 ₪ לילד  מגיל 6- 12

    

יש להצטייד :  

  • מים
  • אוהלים אישיים (ניתן להשכיר אצלנו אוהלים במחיר סימלי)
  • כלי תיקון מינימליים (מגבה, מפתח גלגלים, וכו)

    

פרטים והרשמה: אסנת 050-7474374